wtorek, 2 sierpnia 2011

Jaffa


Kilkanaście dni temu byłem na spotkaniu ze znajomymi, gdzie popijając sangrię i objadając się lodami oglądaliśmy bardzo interesujący film produkcji izraelskiej z 2009 roku pod tytułem "Jaffa". Otwierająca ten film scena, prawie identyczna z tą na powyższym zdjęciu, natchnęła mnie do udania się do tego miasta. 

Jaffa to jedno z najstarszych portowych miast świata. Początki osadnictwa w tym rejonie datowane są na 7500 lat p.n.e., natomiast najstarsza wzmianka o Jaffie pochodzi ze starożytnego listu egipskiego z 1440 roku p.n.e. Obecnie miasto to jest dzielnicą Tel Awiwu** w dużej mierze zamieszkałą przez Arabów.














* zdjęcie przedstawia XVII wieczny kościół franciszkański pod wezwaniem św. Piotra zgodnie z tradycją zbudowany jest on na miejscu wskrzeszenia Tabity przez św. Piotra.
** oficjalna nazwa miasta brzmi Tel Awiw-Jafa.

2 komentarze:

  1. Cześć Waldku,
    Basia zamieściła linka do Ciebie, kliknęłam i zamiast iść spać przeczytałam od deski do deski - fajnie piszesz! IL to wciąż dla mnie egzotyka, ale jakże ciekawa (zwłaszcza w takim nie-przewodnikowym wydaniu), także będę tu zaglądać jak pozwolisz :-)

    Pozdrowień moc Młodemu Doktorowi ślę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć Moniko,
    Bardzo mi miło, że mój blog Ci się spodobał. Zaglądaj kiedy tylko masz ochcotę, ale ostrzegam, że moje wpisy są bardzo nieregularne :(
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń